Tuesday, March 29, 2011

Rasa bangga dapat baca artikel orang bongkak dan angkuh

Dah lama rasanya tidak melayari laman blog atau sesawang internet. Hujung minggu yang sangat sibuk dan meletihkan. Baru aku mengerti betapa bernilainya nikmat lapang, betapa bertuahnya dikurniakan nikmat sihat. Hujung minggu yang telah berakhir memang agak memeritkan untuk kali ini, aku tidur walaupun tidak terlelap, terjaga walaupun hakikatnya aku tidur. Inilah kesilapan yang ingin aku elakkan selama hidup aku, tetapi kali ini ia terjadi lagi. Masa telah menghukum aku dalam keadaan aku sedar ia tidak mampu diundur lagi.

Melihat pada akhbar minggu ni memang menarik, hampir semua warta berita menyiarkan cerita perihal video seks pemimpin pembangkang menurut media pro kerajaan. Pada pertama kali aku melihat tajuknya, sudah terfikir di dalam mindaku bahawasanya ramai yang suka kepada keaiban walaupun Allah menutup keaiban mereka. Adakah mereka lupa apakah balasan yang bakal mereka peroleh hasil mendedahkan aib dan sekirannya ia tidak benar, ia telah membangunkan fitnah yang sedang tidur. Ketahuilah fitnah itu tidur, jangan sekali-kali kita mengejutkannya.

Tiba pula masa untuk membaca blogger-blogger munafikun, lagi dasyat mereka mengagung-agungkan pemimpin mereka yang taghut kerena berjaya membongkar satu rahsia dalam selimut orang lain. Kalaulah si taghut ini berkata benar, maka satu jaminan bagi pengikut yang buta ini masuk syurga!!!. Bangganya aku kerana aku mempnyai pemimpin yang ma'sum, iaitu orang yang terhindar dari melakukan kesalahan apatah lagi dosa. Jika pemimpin kerajaan melakukan kesalahan,  di mana media massa yang akan tampil mengatakan mereka telah melakukan kesilapan. Tengok sahaja bukti baru-baru ini setelah kejatuhan rejim Hosni Mubarak, seorang pemimpin negara tampil untuk memberi pandangan tentang ikhwanul muslimin. Tetapi beliau mengambil tindakan mengecam ikhwan bukan memberi sokongan atas persaudaraan sesama Islam. Maaf aku tidak kenal pemimpin itu sebab aku tidak pernah mengundinya dalam mana-mana pilihan raya pun. Jika beliau ditakdirkan panjang umur dan diletakkan bertanding bersama dengan beruk, aku lebih rela mengundi beruk. Atas alasan apa? Aku sangat takut pada Allah. Aku tidak rela untuk melihat Malaysia selama-lamanya di perintah oleh golongan sebegini.

Mengapa aku berasa bangga dapat membaca artikel dari mereka yang bongkak dan angkuh ini, jawapan yang mudah, kerana mereka merasakan mereka telah menang dalam tipu daya mereka, sedangkan mereka lupa, Allah lah sebaik-baik pembalas bagi tipu daya yang mereka lakukan untuk membunuh perjuangan umat Islam yang masih berpanji kepada Al-quran dan sunnah Rasul-Nya. Aku pohon agar selalu diletakkan bersama pejuang-pejuang Islam kalaupun ia hanya dalam kuantiti yang sedikit tetapi ku yakin 100% ia berkualiti tinggi kerana Allah membeli perdagangan mereka dengan mengurniakan nikmat syurga.

sekian

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga