Monday, March 14, 2011

cerita hari ini

Hari ini 14/3/2011 merupakan hari yang bercampur baur, hujan yang sangat lebat turun hari ini, serasanya sepanjang di Shah Alam ini merupakan hari yang paling lebat hujan turun, tambahan pula ia terbias ke dalam rumah. banyak ada 3 buah buku aku habis basah, cuma ia mendatangkan kekaguman ku pada hari ini ialah quran ku tidak basah, walhal ia berada di tempat yang sama, bajuku yang tersidai semuanya basah dan ada yang diterbangkan angin, tetapi nasib juga menyebelahi aku kerana kelas petang dibatalkan. Kilat pula turun sambar menyambar, mengingatkan daku pada seseorang. dia pasti akan menekup muka dan telinga bila guruh berbunyi.

Pada sebelah malam main futsal dan badminton, memang sudah lama tak main badminton, 5 tahun. kali terakhir aku main badminton masa form 4 untuk selection wakil maktab suzon. lepas tu dah simpan raket dalam almari. tak sangka hari ini boleh main lagi. ingatkan sudah gantung raket buat selama-lamanya. paling terkejut boleh menang pula match tu. Dah la main terkial-kial. memang hari ni target untuk main suka-suka. Esok masih ada lagi match untuk badminton dan futsal. main lagi untuk suka-suka kerana bukan selalu ada penganjuran sukan sebegini. tak harapkan kemenangan cuma niat sebagai riadah.

Bab rezeki juga rasanya langkah kanan hari ini sebab dapat makan percuma dekat kompleks sukan. Rasanya hari ini adalah hari yang baik bagiku, walaupun pagi tadi rasa macam nak demam, Selalunya hari isnin merupakan hari aku paling malas, sebab kelas pagi dan pack kecuali hari ini. setakat itu sahaja.

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga