Friday, December 17, 2010

saje-saje

salam alaik
Rasanya lama tidak update blog ini, bukan tidak mahu menulis tetapi kekadang tidak berkesempatan untuk menulis ditambah pula tiada idea yang ingin ditonjolkan untuk perkongsian dengan semua. Tambahan pula semester break selama sebulan ini aku ambil kesempatan untuk mencari kerja dan Alhamdulillah dapat. Banyak juga pengkongsian yang dapat daripada rakan sekerja yang lebih dewasa. Ramai juga pelajar-pelajar mengambil kesempatan cuti semester untuk mencari duit poket dan dalam minggu ini ramai dalam kalangan lepasan SPM datang untuk mengisi kekosongan kerja.

Teringat lagi kata-kata seseorang tempat aku bekerja sekarang yang mengatakan, 'saya datang dari yang terbaik dan saya hanya menerima yang terbaik.' Aku tidak suka pada kata-kata seperti itu tetapi bila difikirkan balik ada 2 perkara yang boleh aku tafsirkan antara keyakinan atau keegoan. Mungkin kata-kata seperti ini adalah satu keyakinan dari pihak atasan ataupun itu salah satu ego yang harus ditonjolkan.

Jika ungkapan yang demikian datang dari orang yang rapat pasti aku menegur tetapi dari orang akan aku bekerja untuk cukup-cukup sebulan agak susah kerana pengalaman dan usia menjadi perbatasan yang menghalang, aku hanya mengandaikan kata-kata ini sebagai perangsang yang positif kerana aku hanya datang untuk bekerja dan belajar untuk menimba pengalaman yang bakal aku hadapi selepas graduate.

Paling menghairankan aku, sepanjang hari aku bekerja pasti aku akan membeli ais-krim kon.biasanya aku beli time rehat selepas solat zohor, makan sorang-sorang kat depan pintu tempat aku kerja. nasib baik aku diberi cuti hari jumaat kerana aku bekerja 6 hari seminggu. tidak perlu risau tentang solat jumaat sebab hari cuti. rasa macam bekerja di kelantan pun ada. padahal aku kat shah alam. yang penting aku seronok bekerja dan berharap cuti sem akan datang boleh cari kerja lagi.

setakat ini sahaja. wasalam

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga