Wednesday, December 9, 2009

cuti

cuti mungkin menggamitkan suasana gembira bagi sesiapa sahaja, saya juga tidak terkecuali. adakah kita memanfaat setiap masa lapang yang terluang ini untuk sesuatu pekerjaan yang mendatangkan manfaat kepada kita. mungkin masa inilah adalah waktu yang tepat untuk kita mempersiapkan mental dan fizikal kita sebelum kita mengharungi semester yang baru.
cuti tidak bererti masa hanya untuk berehat sahaja, masih banyak perkara yang boleh kita lakukan pada waktu senggang kita. di sini saya ingin berkongsi tentang pengisian saya pada waktu cuti saya pada semester ini memandangkan inilah kali pertama saya dapat menikmati cuti tanpa sebarang tugasan universiti dan juga komitmen dengan praktikal.
saya banyak berjalan ke rumah kenalan saya dan juga menghadiri reunion yang diadakan bersama-sama dengan teman-teman di bangku sekolah dahulu. kami banyak berkongsi cerita terbaru dan aktiviti yang kami jalankan. saya tidak henti melafazkan rasa syukur saya ke hadrat-Nya kerana ramai dikalangan sahabat saya yang menyertai jemaah Islam di tempat pengajian masing-masing. ada yang tidak di sangka-sangka yang dahulunya nakal-nakal tapi sekarang sudah bersaling kulit.
sekian sahaja dulu dari saya. semoga ukhwah kita terus terjalin.
disebalik Islam dilabel dengan berbagai-bagai nama, masih ramai yang sanggup bersama-sama berganding bahu untuk mempertahankan kesucian agama ini. inilah yang membuatkan saya bertambah yakin untuk turut sama menyertai pasukan tentera Allah untuk membela Allah. doakan saya agar selalu istiqamah dan tidak lari dari landasan perjuangan. saya juga mengakui tanpa bimbingan saya tidak mampu menahan asakan yang datang bertali arus.

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga