Friday, September 17, 2010

ambil yang baik

hari ini masih lagi dalam mood syawal. mungkin ada yang sudah mula bekerja, ada juga yang masih lagi dalam suasana cuti hari raya. cuti aku masih lagi berbaki 2 hari dan hari isnin minggu ini kuliah bakal bersambung.
Raya kali ini juga terasa sangat hambar kerana aku tidak sempat nak mengunjungi rumah kawan-kawan ku yang lama.

Agak malas nak update blog ketika di rumah kerana masalah line yang tidak jelas. Ia menbantutkan semangatku untuk menulis dan jika aku buka laptop pun hanya la sekadar mendengar muzik dan bermain strategy game.di kesempatan itu, aku hanya menghabiskan masa membaca buku-buku yang tersedia banyaknya di rumah dan beberapa buah buku yang baru di beli. armegeddon 2012 memang menarik untuk di baca, sudah separuh aku membacanya. sebuah karya yang amat menarik dengan olahan dan ulasan yang mudah difahami. aku tidak mampu untuk menulis sebaik itu dan mungkin perlu banyak lagi yang perlu di timba untuk menghasilkan karya yang baik. aku tidak gemar untuk memberi komen atau menganalisis karya seseorang memandangkan setiap manusia mempunyai pendapat dan pandangan masing-masing.

Ahad ini aku akan menempuh perjalanan hampir 9 jam dari kota bharu ke shah alam. aku bernasib baik kerana kekosongan tempat duduk masih ada walaupun aku terlewat membuat tempahan. inilah yang dinamakan rezeki. rezeki yang tidak disangka-sangka. jika bercakap tentang rezeki mungkin hari ini aku kurang bernasib baik kerana setelah selesai solat jumaat selipar ku telah lesap. terpaksalah balik tanpa selipar. mujurlah rumah dekat masjid. kerap juga aku kehilangan selipar di masjid dan ini bukan kali yang pertama. mungkin pencuri-pencuri itu mendengar nasihat khatib ambil yang baik dan tinggalkan yang buruk. jadi mereka pun ambil selipar-selipar yang baik dan tinggalkan yang kurang elok.

sekadar ini sahaja untuk kali ini, sekian.

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga