Thursday, September 22, 2011

Fitrah

Salam alaik

Sudah dua bulan dibiarkan blog ini sepi tanpa sebarang hebahan. Tidak ada sesuatu pun menarik untuk dikongsikan kepada kalian. Dari Ramadhan hingga ke Syawal tidak banyak yang dapat dilakukan. Memang tahun ini serasanya tidak ada langsung roh dan semangat berpuasa pada bulan Ramadhan. Memang terasa kosong, malah kesempatan malam lailatul qadr benar-benar terisi ataupun tidak. Semua itu aku tidak tahu. Tetapi apakan daya Ramadhan sudah berlalu, Syawal pun sudah berada di penghujungnya.

Memang jiwa terasa sangat kosong ketika itu dan berlarutan sehingga kini. Masih tercari-cari di mana silapnya percaturan kali ini. Bulan Ramadhan tertewas, syawal aku tersungkur. Inilah kali pertama aku rasakan sebegini, terlalu banyak ketawa, jarang sekali menangisi. Sedangkan diri aku sedar yang aku hanyalah di jadikan dari tanah yang hina. harap-harap ia tidak berlanjutan menjadi fitrah yang mengecewakan.

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga