Monday, November 30, 2009

pandangan saya


sudah lama agaknya tidak update blog ni. saya pun tidak pasti kenapa saya agak malas untuk melayari internet sejak cuti semester ni. dalam fikiran ni masih tidak mampu menahan asakan yang ingin diperdebatkan antara hawa nafsu dan juga naluri hati untuk meniti titian kebenaran. serasanya jalan kebenaran semakin sempit untuk di redah tapi saya akan berusaha untuk merentasinya biar pun ia terlalu sukar.
Akhir-akhir ni sungguh selesa rasanya media-media milik UMNO meredah banjir di Kelantan untuk  mencari berita-berita yang hangat bagi melariskan jualan mereka. Seakannya nampak sedap apa yang mereka sajikan sup rasuah di PMBK, bayar dengan tajaan haji dari MB Kelantan, doa makan menghancurkan najib dan sakit perut minta cuti Husam. Dengan musim tengkujuh belum nampak lagi tanda ingin pulih maka mungkin mereka akan tinggal lagi di sini untuk beberapa waktu menikmati nasi kerabu yang lebih hangat untuk santapan pembaca setia mereka.
Memang seronok mendengar lagu fitnah mereka demi melihat hancurnya sebuah kerajaan yang dipilih rakyat cik siti wan kembang ini yang sudah pun menjangkau usia 20 tahun. Sepatutnya kerajaan pusat mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Kelantan kerana menjaga rakyat Malaysia di negeri ini dengan baik bak kato oghe semuo tok tala blako. Janganlah merasa gundah kerana gagal  memerintah  Kelantan kerana kami di sini selamat di payungi kepimpinan ulama. Rakyat perlukan payung memandangkan Kelantan kerap hujan  dan bah.
Ingatlah setiap usaha oleh para munafik untuk menggagalkan kebangkitan Islam hanyalah memakan diri sahaja. bertaubatlah dan kembali kepada Islam yang syumul. Tiada gunanya pergi haji menjadi tetamu Allah tetapi pulang ke negara untuk menyekutukan Allah dan rasulnya. Hebat sangatkah dengan mempertahankan undang-undang penjajah dengan rasa angkuhnya menolak hukum Allah? Kaya sangatkah dengan mengamalkan ekonomi kapitalis dengan mengabaikan cara berurus niaga dengan jujur tanpa ada penindasan.

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga