Tuesday, February 22, 2011

Masanya untuk mencoretkan sesuatu

Sesungguhnya hidayah itu adalah milik Allah, mutakhir ini sering kedengaran ramai orang-orang terkenal menerima hidayah daripadaNya, samada ia baru berlaku ataupun sudah lama tetapi baru dihebahkan kepada khalayak, tidak mengapa. Yang penting saya tumpang bangga dan bersyukur kerana ramai yang menyedari akan hakikat kekuasaanNya. Walaupun hidayah itu milikNya tetapi kita juga perlu berusaha untuk mendapatkan dan mempertahankannya.

Sudah seminggu kedengaran komedian tersohor Bob Lokman menyertai PAS, sebuah parti yang sudah dimaklumi memikul wadah perjuangan Islam. Memang benar PAS belum mampu lagi menguasai Malaysia tetapi jika dengan izin dan kehendak daripada Allah tiada siapa yang mampu menghalangnya. Berita kemasukan Bob Lokman ke dalam PAS bukanlah gimik semata-mata kerana perjuangan tidak memerlukan nama tetapi hati yang ikhlas hanya untuk Allah.

Minggu ini juga disibukkan dengan pemilihan MPP di seluruh IPTA Malaysia, pemilihan MPP akhir-akhir ini sering dicemari dengan taktik yang kotor menggambarkan masa yang gelap bakal berkunjung di bumi permai ini jika mereka ini menggantikan kabinet-kabinet yang tua dan penuh dengan korupsi. Tidak tahu mengapa semakin hari semakin menjadi-jadi sehingga ada calon yang di culik. Malaysia oh tanah airku.

Singgah sekejap ke dunia timur tengah, pergolakan kian menjadi-jadi, Setelah Mesir dan Tunisia berjaya digulingkan oleh kuasa rakyat, kini merebak pula ke Bahrain sehingga permulaan F1 GP Bahrain dibatalkan, menular ke Yemen, negara arab paling miskin, merunsingkan Muammar Gaddafi, salah seorang ditaktor yang juga merupakan salah seorang pemimpin yang lama di dalam arena politik Libya. Adakah ini merupakan sebuah lagi gelombang kebangkitan rakyat ataupun ada sebuah organisasi yang menjadi mata dan tangan bagi menggulingkan pemimpin berkenaan. Mungkin ya dan mungkin tidak. Kalau ya ia pasti CFR yang sangat berkepentingan untuk yahudi laknatullah.

2011 tidak lagi sampai dua bulan tetapi ia sudah sarat dengan mesej dan pergolakan. Adakah ini yang di namakan memacu ke arah New World Order yang dicanangkan oleh secret society yahudi ini. Hanya Allah sahaja yang tahu. sekian sahaja buat tatapan kali ini.

1 comment:

  1. ketahuilah,sehebat dan sejahat mana rancangan secret society yahudi itu.. nescaya tidak dapat menandingi ketetapan Allah dan sunnatullahNya kepada mereka.

    ReplyDelete

al-quran

Listen to Quran

lawati juga