Monday, February 14, 2011

Selamat menyambut hari maulidur rasul

Salam,

Hari ini merupakah hari keputeraan baginda Rasulullah s.a.w. Sebagai mana yang kita maklum, hari ini merupakan public holiday bagi Malaysia. Sudah tentu sambutan Maulidur Rasul peringkat kebangsaan diadakan bagi memperingati junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Adakah cukup dengan sekadar hari ini sahaja kita memperingati baginda sedangkan baginda telah banyak berjasa kepada kita. Tidak dinafikan kita semua tidak berkesempatan untuk bertemu dengan baginda, tetapi perjuangan dan pengorbanan yang baginda lakukan demi menyampaikan risalah dan juga syariat Islam menyebabkan kita juga menjadi umat baginda pada hari ini.

Kita patut bersyukur kerana sebahagian besar umat Islam yang lahir di sini datangnya dari background family juga menganuti agama pilihan ini. Adalah menjadi kebingungan bagi kita mengapa masih ramai yang memilih jalan untuk menjadi murtad. Agama rakyat adalah bersandarkan kepada agama pemimpin. Ini telah dibuktikan di tanah melayu apabila raja-raja di tanah melayu pada masa itu mengambil keputusan untuk memilih agama Islam telah diikuti oleh rakyat jelata. Orang melayu cukup hormat pada institusi beraja dan raja merupakan lambang perpaduan bagi rakyat masih kekal sehingga ke hari ini.

Apa yang merugikan kita pada hari ini ialah kita diperintah oleh parti yang seboleh-bolehnya tidak mahu mengamalkan ajaran Islam. oleh kerana majoriti rakyat negara ini beragama Islam, mereka juga meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi dalam perlembagaan negara. Padahal mereka adalah golongan yang menentang Islam. Dalam media yang mereka jadikan lembu ditarik hidungnya, menceritakan semua yang baik-baik belaka, tetapi bila lembu bila berbunyi tiada akan pernah bunyi merdu, cuma lebih baik dari suara keldai. Cuma nasihat saya bagi yang ingin mencari kebenaran, janganlah percaya sangat dengan provokasi media kerana ia hanya senget kepada sebelah pihak sahaja. Sudah pasti ia tidak adil bagi sebelah pihak lagi.

Jika akhirat tiada syurga dan neraka, sudah tentu tiada kesalahan untuk kita mengejar dunia. Tetapi itu sahaja pilihan yang ada di sana nanti. Apa yang tidak adil di dunia bakal diadili diakhirat, bagi para pendukung tugasan para anbia, la tahzan kerana Allah sentiasa bersama dengan pencari kebenaran. Berada diposisi mereka yang benar amatlah sukar,kerana terlalu ramai orang-orang yang menegakkan kebatilan. Jika kita berada di sisi kebenaran maka syukurilah kerana Allah memilih kita untuk berjuang menegakkan agamanya. sekian sahaja. selamat menyambut maulidur Rasul. 

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga