Thursday, September 3, 2009

untukmu palestin



hatiku masih tidak mahu berhenti berceloteh,masih tebal diingatan ku tentang saudara-saudaraku di Palestin, bumi para Anbia. pada Ramadhan ini adakah mereka dapat berbuka sepertiku di Malaysia, adakah makanan yang mereka jamah terjamin mencukupi ataupun tidak. walaupun aku tidak bersama mereka di sana tapi percayalah wahai saudara-saudaraku aku ingin bersama kalian.

kalian bertuah kerana dipilih oleh Allah untuk mati syahid yang sudah pasti ganjarannya syurga, tidak seperti aku di sini,walaupun dapat mengecapi kehidupan di dunia dengan agak selesa tetapi adakah aku di jamin kehidupan yang selesa di akhirat kelak. aku cuma berharap janganlah engkau mendakwa aku di hadapan Rabbul Jalil kelak kerana aku sedang melakukan sesuatu buat kalian, seboleh-bolehnya aku juga ingin syahid kerana kita sudah tidak dapat mengecapi mati sebagai seorang rasul setelah Muhammad saw menjadi utusan terakhir, mati sebagai seorang aulia pun agak jauh lantaran dosa yang tak terhitung nilainya.

marilah kita sama-sama membantu saudara kita di sana. sempena bulan Ramadhan yang mulia ini marilah kita sama-sama menjayakan kempen iftar ramadhan di Palestin.

No comments:

Post a Comment

al-quran

Listen to Quran

lawati juga